Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.












Son Makaleler
BlizzCon 2019 Fuarı - Bilet Satışı
BlizzCon 2019 Fuarı - Bilet Satışı
09.10.2019 | 11:57
War Chest: BLIZZCON 2019
War Chest: BLIZZCON 2019
17.08.2019 | 16:10
STARCRAFT II: 4.10.1 YAMA NOTLARI
STARCRAFT II: 4.10.1 YAMA NOTLARI
17.08.2019 | 13:26
STARCRAFT II: 4.10.0 YAMA NOTLARI
STARCRAFT II: 4.10.0 YAMA NOTLARI
17.08.2019 | 13:16
Blizzard ve GamesCom 2019
Blizzard ve GamesCom 2019
02.05.2019 | 10:54


Rastgale Makaleler
StarCraft II Yaratıcı Gelişim Soru ve Cevaplar Bölüm 5
StarCraft II Yaratıcı Gelişim Soru ve Cevaplar Bölüm 5
06.11.2012 | 07:27
Starcraft 2 Global Bölgelerde Oynanabilenecek
Starcraft 2 Global Bölgelerde Oynanabilenecek
10.11.2012 | 20:41
GameSpot'tan bir StarCarft II Arcade Vurgusu
GameSpot'tan bir StarCarft II Arcade Vurgusu
08.09.2012 | 08:38

Son Konular
Build Order Hakkında
[04.12.2019 | 10:51]


Starcraft Modları ile nasıl oynanır ?
[21.10.2019 | 11:43]


BlizzCon 2019 Fuarı - Bilet Satışı
[09.10.2019 | 11:57]


Diğer Haberler
HearthStone Turkiye Haberler
Yeni Genişleme Paketi: Descent of Dragons!
Yeni Genişleme Paketi: Descent of Dragons!
01.11.2019 | 22:08
BlizzCon 2019 Fuarı - Sanal Bilet
BlizzCon 2019 Fuarı - Sanal Bilet
09.10.2019 | 11:58
Cadılar Bayramı Etkinliği: Lahitteki Lanet Başladı!
Cadılar Bayramı Etkinliği: Lahitteki Lanet Başladı!
08.10.2019 | 21:36
DiabloFan Turkiye Haberler
Diablo IV'te Sistem Tasarımı (Bölüm 2)
Diablo IV'te Sistem Tasarımı (Bölüm 2)
10.12.2019 | 16:28
Rathma Kimdir ? (Diablo IV)
Rathma Kimdir ? (Diablo IV)
07.12.2019 | 21:58
Diablo IV'te Sistem Tasarımı (Bölüm I)
Diablo IV'te Sistem Tasarımı (Bölüm I)
07.12.2019 | 18:28

Bir Akıbetin Savruluşu [BlackStone]  (Okunma sayısı 9466 defa)

Proje : BlackStone ; Bir Akıbetin Savruluşu
Uzun beyaz şapkalı adam, bizi kurtarmak için tam zamanında gelmiş gibi görünüyordu. Ya da sanırım bu durumda “bir Prens’in Cazibesi” benzetmesi belki de daha uygun olur.



Küçük rahat uzay taşıtımızın duvarlarında meydana gelen titremeyi hissettiğimizde son kalan yemek stoğumuz da bitmek üzereydi. (ve kızarmış zergling yemeyi, menümüze eklemeyi dahi düşünüyorduk.) Bu oyulmuş asteroitte meydana gelebilecek tektonik sarsıntıların olasılığı konusunda tartışırken (ne tür hezeyanlar geçirdiğimize dair ek bilgi) , büsbütün paniğe kapıldığımız birkaç an olmuştu ve bir elektrikli kaynak makinesi kapıdan ışıklarını saçmaya başladığı sırada gerisin geriye atıldık.

Dominyon zırhı kuşanmış bir askeri takip ediyorduk. Bu da iyi birşeydi.

Fakat bu asker çeşitli araç-gereç, tıbbi malzeme ve oksijen tankları taşıyan bir doktor mangası tarafından takip ediliyordu- bu daha da iyiydi. İmparator Mengsk bizi kurtarmaya gelmişti.

Hayır, İmparator Mengsk değil.. Yeni biri.. Öyle görünüyor ki biz kilit altındayken evren biraz değişmişti.


Kurtarma ekibi üst katların yapısal bütünlüğünü gözden geçirdikten sonra (kolay bir görev değil, bir düzine kızgın zerglingin elinden çektikleri şiddetli yıpranma ve yırtılma ile maruz kalınan plazma karışımı ve etil alkol’ü düşünürsek), bilgi etkileşim yüzeyleri(b.e.yüz) ve CHIRP erişimi de dahil olmak üzere  Blackstone(karataş)Projesi’ne ait iletişim sistemlerini tekrar eski haline getirdiler. İşte o vakit Dominyon’un yeni İmparator’undan gelen mesajı gördük.

İlk izlenimler umut verici olmasına rağmen hala genç Valerian hakkında net bir görüş oluşmamıştı bende.. İtiraf etmeliyim ki babasını alt etmek için sonrasında “Bıçakların Kraliçesi” ile güçlerini birleştirmesi kafamda “ihanet” kelimesinin uçuşmasına sebep olmuştu. Fakat şu an itibariyle yaşlı Mengsk’in Blackstone Projesi’ne olan hırsını göz önüne aldığımda, ona “ahlakî” bir öfke göstermekte zorlanıyordum.

Eski dostumuz Arcturus, özet olarak söylemek gerekirse, ektiğini biçmişti, bu kadar..

Doğruyu söylemek gerekirse, yeni imparatora olan ilk kuşkularıma rağmen öyle görünüyor ki genç Mengsk sözünün eri olduğunu kanıtlayıcı hareketler yapıyor. Doktor mangasının bütün o dürtükleme ve tahrikleri bittiğinde, bu Tanrı’nın unuttuğu kaya parçasından imparator tarafından gönderilen eşsiz bir gemi – DS Brain’e transfer edildik. Blackstone Projesi’nin sıkışık ve alazlı yapısına kıyasla doğru şekilde donatılmış bir bilim gemisine ait ışıldayan hijyenik koridorlar görkemli bir ölümden sonra hayat gibiydi. Yaşadığımız onca aldatılmışlığa ve korku dolu deneyimlere rağmen, Köprülü bölgesine ait sırları araştırmak için tahsis edilmiş, son teknoloji, deneyimsel ve bilimsel bir girişim olan Blackstone Projesi’nin gerçekten çok önemli gelişmeler kaydedebileceği fikrini kafamdan atamıyordum. Genç Mengsk, bizi daha ahlaki ellerde ama bazı rezil amaçlara yönlendirdi,peki….

Olasılıklar ilgimi çekiyor…

Yeni imparatorla sınırlı sayıda karşılıklı yazışmalarım oldu. Diyaloglarımız kısa olmakla birlikte, (zamanının çoğunu bu kargaşa ortamında Dominyon’u yönetmek için kullandığını hayal etmek çok da zor değil sanırım) inanıyorum ki yeni ve geliştirilmiş bir Blackstone Projesi’ne kendini adamış durumda. Hatta benden projeyi devralmamı bile istedi.

Bu isteğe nasıl cevap vereceğimi bilemedim. Hala da bilmiyorum.



(Eski liderimiz, Dr. Branamoor şaşırtıcı bir şekilde bu habere sevinmiş gözüküyordu. Şüphelerim zavallı piçkurusunun şimdilik liderliği elden bırakmadığı yönündeydi.)

İmparator Valerian Mengsk, bu bölgede keşfedilen tuhaf uzaylı nesnelerinin incelenmesi için yetenekli ekiplere ihtiyacı olduğunu söyledi. Bu kadim uzaylı ırk –ki Mengsk onlara Xel’naga diyordu- hakkında çok az şey biliyordum fakat eğer Jake Ramsey ve Kaeon gemide kalmayı seçerlerse bu konuda bazı önemli gelişmeler kaydedebilirdik.

Ah evet, sizlere bize katılmaya ilgisi varmış gibi gözüken yeni protoss arkadaşımızdan bahsetmiş miydim? Dilediği herhangi bir yere ulaşımı kendisine önerilmişti fakat bunu reddetti. Belli ki Kaeon, Jake’in özel durumu karşısında büyülendi. Anlaşılan, eğer Jake’in bu protoss formundaki iletişimlere olan hassasiyeti üzerine inceleme yapmasına izin verilirse, uzaylı bilimi çalışmalarında bize tavsiye vermeye istekli olacağa benziyor.

Jake’in bu öneri karşısında çok tepki vereceğini düşünmüştüm. (Ben olsam verirdim!)
Ama ikisi konu hakkında konuşarak belli bir anlayış seviyesine gelmişlerdi. Bütün bu mesele beni geriyordu fakat konunun büyüleyici tarafını da inkar edemezdim.

Ramsey hakkında konuşmak gerekirse….

Valerian resmi mektubunda, Blackstone Projesi neye dönüşürse dönüşsün, bizim projedeki devamlılığımızı ve projeye katılımımızı güvence altına almak için büyükelçilerini gönderdiğini bildirmişti. Bunlardan biri Rosemary Dahl isminde bir kadındı.

O ana kadar Arcturus Mengsk’in, Jake’in Blackstone Projesi içindeki işbirliğini ne şartlarda elde ettiğini gerçek anlamda anlayamamıştım. Arcturus, Rosemary’i çıkarı doğrultusunda bir koz olarak kullanmıştı. Zannederim eğer Jake bunu kabul etmeseydi sonuçları son derece korkunç olabilirdi.

Jake ve Rosemary’nin yeniden bir araya gelmesi hakikaten dokunaklıydı. Gözyaşları boşandı. Çoğunlukla Jake tarafından…

Onların bu mutluluklarına tanık olmak kendi kalbimde bir sızı bıraktı. Kızımdan haber alamayalı çokça uzun bir zaman olmuştu. Valerian Mengsk, kendi gizli kayıtlarında dahi Maren’in mevcut yerine işaret eden bir bilginin olmadığını söylemekle birlikte ivedilikle yerinin tespiti için bana söz verdi.

Konu hakkında Rothfuss ile olan konuşmalarım sadece umutsuzluk getirdi. Arcturus iktidarının, kızımın bulunduğu bölgeyi bu denli sır olarak saklamasının sebepleri çok da fazla olamazdı. Bu konu hakkında, yazı dilinde bile olsa kızımın yeri tam olarak belli olana kadar daha fazla düşünmeyi dilemiyorum. Toplayabilceğim bütün cesaret yardımıyla gelebilecek her türlü haberle yüzleşeceğim.

İmparator Mengsk’e hiçbir bağlılığım bulunmuyor. Birçok çalışma arkadaşım da öyle… Herbirimiz gitmekte serbestiz. Bazıları gidebilir. Kızım hakkındaki en büyük korkularım gerçekleşse dahi ben gideceğime inanmıyorum. Muhtemelen bu beni kötü biri yapar. Tanrı biliyor ki kusurlarım var…

Ama belki de bundan iyi bir şey çıkar..

Umudedebileceğim tek şey mükafatımızın bu uğraşıya değer olmasıdır.

Uzay gemimiz DS Brin’in uzun dönemli araştırmalara tam olarak tekrardan hazır olması için bir süre çalışmalar devam edecek. Hala hangi yoldan gideceğim konusunda düşünmeye vaktim var. Hepimizin öyle..

Bir dahaki sefere kadar,


Çeviri ve Seslendirme : trislasis





By : Midnite 24.07.2013 | 13:25
Etiketler: blackstone 
Hacı 24.07.2013 | 13:27

Ekibe teşekkürler. Güzel makale.


Midnite 24.07.2013 | 13:36

Legacy of the Void ;)


Bursat 25.07.2013 | 14:41

Mükemmel ve enfes bir çalışma. Videolar olayın rengini daha da değiştirmiş. Süper bir çalışma WP


trislasis 25.07.2013 | 21:18

İkinci kısım laptop mikrofonuyla bu kadar oldu...:) o yüzden ses düşük biraz ama tekrar yapmayı düşünüyorum, Ares hiç söylemiyosun bak bitirmişsin makaleyi:))) herkese selamlar...


Nocturne 26.07.2013 | 00:32

Elinize sağlık arkadşalar çok güzel olmuş! :)



Sayfa: [1]   Yukarı git